0

Žiadna z diét nemá šancu fungovať

Tipnite si, koľko typov diét existuje? U.S. News každoročne pripravuje hodnotenie len tých najlepších, pričom v zozname bolo v roku 2018 hodnotených 40 diétnych programov. Ak by ste chceli vyskúšať každú z nich aspoň počas 3 mesiacov, diétovali by ste celkovo 10 rokov!

Dôvod, prečo je diét tak veľa je taký istý, ako dôvod, prečo čítate tieto riadky. ŽIADNA Z TÝCHTO DIÉT NEMÁ ŠANCU FUNGOVAŤ.

Vedecké dôkazy sú jasné – zníženie kalórií počas diéty nevedie k dlhodobému zníženiu hmotnosti. Či už ste sa zaradili k tým, ktorí sa vzdali niekde uprostred diéty, pretože sa vám už nedarilo viac schudnúť, alebo vás po skončení dobehol jo-jo efekt, nie ste v tomto sami. Rovnako bez úspechu dopadne 98 % ostatných. Trvalý úspech je skôr výnimkou. 

Prečo? Evolúcia to zariadila tak, že keď znížite príjem kalórií, telo vytiahne všetky svoje zbrane (hormóny, zníženie metabolizmu, zvýšenie chuti do jedla, atď.). 

V tejto súvislosti je dôležité spomenúť aj inzulínovú rezistenciu, ktorá boli pre človeka z pohľadu evolúcie dôležitá, pretože bola súčasťou mechanizmu, vďaka ktorému boli ľudia schopní prežiť v obdobiach hladu – no v súčasnosti je hlavnou príčinou, prečo sa ľuďom nedarí schudnúť. 

Inzulínová rezistencia

Inzulínová rezistencia je stav, v ktorom vyprodukovaný inzulín nemá očakávaný biologický účinok a tak nedochádza k efektívnemu zníženiu hladiny cukru v krvi. V snahe zabezpečiť vnútornú rovnováhu pankreas musí uvoľniť ďalšie množstvo inzulínu. To vedie k stavu nazvanému hyperinzulinémia, kedy sú hladiny inzulínu stále vysoké.

V priebehu času sú beta-bunky, ktoré produkujú inzulín v pankrease, čoraz menej schopné plniť požiadavky na inzulín. V dôsledku toho hladiny glukózy v krvi začínajú stúpať a spôsobujú prediabetes a nakoniec diabetes typu 2.

Pritom pravdepodobnosť, že aj váš organizmus sa potýka s dysfunkciou týchto hormónov je pomerne vysoká. Podľa štatistík až 6 z 10 ľudí má takýto problém:

  • 4 ľudia sú zdraví
  • 4 z 10 ľudí má prediabetes
  • 1 z 10 ľudí má v súčasnosti cukrovku
  • 1 z 10 ľudí má inzulínovú rezistenciu

To, či máte inzulínovú rezistenciu alebo prediabetes sami nezistíte, pretože väčšina ľudí nemá žiadne príznaky okrem problémov s hmotnosťou a chudnutím.

Prevenciu inzulínovej rezistencie dokáže zabezpečiť pravidelný oddych od jedla, vysokej hladiny cukru v krvi a inzulínu. Keďže takmer všetky potraviny do určitej miery zvyšujú tieto hladiny, jedinou správnou odpoveďou je prerušovaný pôst.

Viac o prerušovanom píšte si môžete prečítať tu.

Článok je úryvkom z príručky Keď sa nedarí schudnúť.Nepremeškajte možnosť stiahnuť si ZDARMA celú prvú kapitolu!

Stiahnite si prvú kapitolu zdarma kliknutím na obrázok

Príručka odhaľuje príčiny problémov s hmotnosťou a ponúka jednoduchý a praktický návod na to, čo robiť, aby ste gény, ktoré boli zakódované miliónmi rokov evolúcie, využili pri chudnutí vo svoj prospech namiesto toho, aby ste bojovali s veternými mlynmi.

Zmeňte spôsob, akým rozmýšľate o jedle a chudnutí a objavte zdravý životný štýl, ktorý podporuje chudnutie – a to na základe najnovších VEDECKÝCH VÝSKUMOV. 


Zdieľať

Najnovšie články