0

Ráno pre lepšie zdravie

Je ráno a kuchyňou sa rozlieva vôňa horúcej kaše so strúhaným kokosom. To sú tie správne raňajky, vďaka ktorým mám jasnú myseľ a dostatok energie na celé dopoludnie.
Ťažké raňajky som dávno hodila za hlavu, dnes už veľmi dobre viem, že o svoj metabolizmus sa treba starať. Funguje ako piecka na drevo – ráno ju treba znova zapáliť, aby mohla vykurovať dom (celé telo) a podporovať všetky aktivity, ktoré sa dejú vo vnútri.

Tip č.1: Začnite svoj deň šálkou teplej vody s citrónom

Jemne Vás preberie po zobudení z hlbokého spánku a zlepší vstrebávanie živín tým, že pomôže odstrániť nahromadené toxíny a prečistiť črevá.
Recept je jednoduchý, dajte si zovrieť vodu, šťavu z pólky citróna pridajte až keď trochu vychladne, aby sa nezničili vitamíny.

Tip č.2: Ranná prechádzka so psíkom alebo rozcvička

Ak máte doma psíka, ktorého treba ráno venčiť, vyberte sa s ním na prechádzku ešte pred tým, než sa naraňajkujete. Nabijete sa pozitívnou energiou, telo sa vďaka čerstvému vzduchu okysličí a budete lepšie tráviť. Ak takéhoto skvelého pomocníka doma nemáte, dajte si aspoň rannú rozcvičku v čerstvo vyvetranej miestnosti.

Tip č.3: Pred raňajkami si dajte varené jablko so škoricou

Ak mávate problém s trávením alebo ste deň predtým na večeru jedli niečo ťažké, spravte si pól hodinu pred raňajkami varené jablko alebo hrušku s trochou škorice.

Tip č.4: Vynechanie raňajok

Ak Vám ráno nechutí a ani sa necítite hladní, nenúťte sa do raňajok. Ich vynechanie so sebou môže priniesť aj množstvo pozitív. Telo má napríklad po noci viac času na zbavenie sa škodlivín z tela. Vedci dokonca tvrdia, že takýto prerušovaný pôst znižuje chronické zápaly v tele a má aj množstvo ďalších zdravotných benefitov.

Typickým raňajkám fitness trénerov sa radšej vyhnite

Je to in. Pritom jednoduché a rýchle raňajky, stačí vytiahnuť z chladničky jogurt, nahádzať do ňho cereálie a ovocie. V zhone pred odchodom do práce na nič iné aj tak nezostane čas, poviete si.
Aj ja som voľakedy mala tento typ raňajok v obľube a vôbec ma nenapadlo dať si ich do súvisu s kŕčmi v žalúdku. Fitnes tréneri predsa sľubujú úbytok na váhe a zásobenie tela živinami. Nuž nie je všetko zlato, čo sa blyští, ako sa hovorí.
Studené raňajky ako jogurt z chladničky, totiž zaťažujú tráviaci systém a slezinu. Müssli s množstvom skrytých cukrom zase zaťažuje pankreas. Kvôli vysokej hladine inzulínu v krvi po takýchto raňajkách čoskoro zase hladní a Váš organizmus sa Vám určite nepoďakuje.

Ako teda vyzerajú zdravé raňajky?

Na raňajky si radšej zvoľte ľahko stráviteľné teplé jedlo, ktoré Vášmu telu dodá potrebné živiny, no zároveň ho nezaťaží. Vhodné sú napríklad rôzne kaše (ovsená, pohánková, pšenová), ktoré je ideálne kombinovať s lokálnymi potravinami, ktoré dozrievajú v danom ročnom období. Vyhnete sa tak riziku vzniku potravinových alergií a intolerancií.
Instatné kaše neodporúčam, buď obsahujú plno cukru alebo sú zmixované s kukuričným práškom. A keďže kombinácia ovocia so zeleninou má nepriaznivý vplyv na trávenie, ich využitie je značne obmedzené.
Osobne som si obľúbila tieto dva recepty, ktorých príprava Vám zaberie pár minút:

Ovsená kaša s kokosom a sézamom

Ovsené vločky vsypete do hrnca, zalejte vodou, a nechajte variť cca 10 minút. Na panvici si nasucho orestujte trochu sezamových semiačok a nastrúhaného kokosu. Všetko spolu premiešajte a pridajte lyžičku kokosového oleja. Keď zmes trochu vychladne, môžete pridať trochu medu.

Mliečna kaša s ďatlami a škoricou

Nechajte zovrieť 2dcl mlieka, do neho pridajte 3 lyžice detskej krupice a varte do zhustnutia cca 2 minúty. Pridajte nasekané sušené ďatle, posypte škoricou alebo škoricovým cukrom. Dobrú chuť.

Ďalšie zdravé a chutné recepty nájdete v našej Protizápalovej príručke.

Komplexný pohľad

Trápia vás zdravotné problémy, s ktorými si nevedia dať lekári rady?

Objednajte si u nás individuálnu konzultáciu, v rámci ktorej vám pripravíme komplex odporúčaní na základe najnovších vedeckých štúdií s dokázanou účinnosťou, ako aj prírodných rokmi overených postupov.

Zdieľať
  • 3
    Shares

Najnovšie články